Komplimente
2023/2024
5-part photo sequence
2023
silkscreen print, each 44 × 51 cm (framed size)
[May I distract you? / I look forward to it! / In the mirror. My desire draws me to you, embraces your body. / You are insatiable! / Such a nice compliment! / ... well, muse! / Fashion show. / Visual therapy? / For every piece of clothing the matching caress. / ... well, artist! / Uninhibited necessity.]
Video projection
2023/2024
text by the artist, 1:17 min, dimensions variable
Edition Komplimente
2024, typographic sheet of the text projection, inkjet print on Conqueror paper, 52.5 × 35 cm (framed),
edition of 20 copies
Exhibition views:
Stille Projektionen: Komplimente
2024
Quartier am Hafen|Q18 as a guest at Club Eigelstein, Cologne
German below
The installation Komplimente (compliments; 2023/2024) consists of five silkscreen prints, for which I used a conceptually created photo sequence from a series of postcards from the German navy during the First World War, and a dialogue I composed about an erotic moment, realized in a large-scale text projection as a soundless video.
In this visual interplay, I am interested in the interpretability of femininity and empathy: The card motif shows variations of a young woman at the table at home, longingly and hopefully waiting for her lover. The recipients of these cards were supposed to identify with the photo model of the card subject. The projected text depicts a conversation between the muse and the artist. However, the statements are not clearly assigned to a particular position. A situation (in the mirror) that leaves open how many actresses are involved.
Die Installation Komplimente (2023/2024) besteht aus einer fünfteiligen Siebdruckreihe, für die ich eine konzeptuell angelegte Fotosequenz einer Postkartenserie der deutschen Marine im 1. Weltkrieg verwendet habe, und einem von mir konstruierten Dialog über einen erotischen Moment, umgesetzt in einer großflächigen Textprojektion als lautloses Video.
Mich interessiert in diesem bildnerischen Zusammenspiel die Interpretierbarkeit von Weiblichkeit und Empathie: Das Kartenmotiv zeigt in Variationen eine junge Frau am heimischen Tisch sehnsuchts- und hoffnungsvoll auf den Geliebten wartend. Die Empfängerinnen dieser Karten sollten sich mit dem Fotomodel des Kartensujets identifizieren. Der projizierte Text gibt eine Konversation zwischen Muse und Künstlerin wieder. Die Aussagen sind jedoch nicht eindeutig einer jeweiligen Position zugeordnet. Eine Situation (im Spiegel), die offenlässt, um wie viele Akteurinnen es sich handelt.
Stille Projektionen: Komplimente
2024, conversation between Anne Schülke and Thyra Schmidt about the exhibition
→ German
← work
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Komplimente
2023/2024
5-part photo sequence, 2023, silkscreen print, each 44 × 51 cm (framed size)
Video projection, 2023/2024, text by the artist, 1:17 min, dimensions variable
[May I distract you? / I look forward to it! / In the mirror. My desire draws me to you, embraces your body. / You are insatiable! / Such a nice compliment! / ... well, muse! / Fashion show. / Visual therapy? / For every piece of clothing the matching caress. / ... well, artist! / Uninhibited necessity.]
Edition Komplimente
2024, typographic sheet of the text projection, inkjet print on Conqueror paper, 52.5 × 35 cm (framed),
edition of 20 copies
Exhibition views:
Stille Projektionen: Komplimente
2024
Quartier am Hafen|Q18 as a guest at Club Eigelstein, Cologne
German below
The installation Komplimente (compliments; 2023/2024) consists of five silkscreen prints, for which I used a conceptually created photo sequence from a series of postcards from the German navy during the First World War, and a dialogue I composed about an erotic moment, realized in a large-scale text projection as a soundless video.
In this visual interplay, I am interested in the interpretability of femininity and empathy: The card motif shows variations of a young woman at the table at home, longingly and hopefully waiting for her lover. The recipients of these cards were supposed to identify with the photo model of the card subject. The projected text depicts a conversation between the muse and the artist. However, the statements are not clearly assigned to a particular position. A situation (in the mirror) that leaves open how many actresses are involved.
Die Installation Komplimente (2023/2024) besteht aus einer fünfteiligen Siebdruckreihe, für die ich eine konzeptuell angelegte Fotosequenz einer Postkartenserie der deutschen Marine im 1. Weltkrieg verwendet habe, und einem von mir konstruierten Dialog über einen erotischen Moment, umgesetzt in einer großflächigen Textprojektion als lautloses Video.
Mich interessiert in diesem bildnerischen Zusammenspiel die Interpretierbarkeit von Weiblichkeit und Empathie: Das Kartenmotiv zeigt in Variationen eine junge Frau am heimischen Tisch sehnsuchts- und hoffnungsvoll auf den Geliebten wartend. Die Empfängerinnen dieser Karten sollten sich mit dem Fotomodel des Kartensujets identifizieren. Der projizierte Text gibt eine Konversation zwischen Muse und Künstlerin wieder. Die Aussagen sind jedoch nicht eindeutig einer jeweiligen Position zugeordnet. Eine Situation (im Spiegel), die offenlässt, um wie viele Akteurinnen es sich handelt.
Stille Projektionen: Komplimente
2024, conversation between Anne Schülke and Thyra Schmidt about the exhibition
→ German
← work
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